Friday, November 21, 2008

Pek dan Haziq..

Cantik tak pix ni? Ni gambar raya tahun 2007. Time ni dah nak senja. Lawa tak kampung aku...hahaha, cantik kan? Kali ni aku perkenalkan pada semua, Pek dan jugak Haziq..Pek anak kedua kakak aku, sementara Haziq lak anak kedua abg aku di Penang. Depa dua orang actually tak la ngam sgt..tp ntah napa time pose ni bleh masuk lakkk...ni tak lain tak bukan tentunya nk tumpang interprem di hari raya.

Pek ni kira standard la mencelah di mana2pun, Haziq la steady je, lonely skit tp 'buas' nk mampus...mulut dia tak henti bercakap klu dh mesra ng orang...camna tuh?

Pek ni klu nak tau suka sgt nangis, pantang la klu ada yang usik. Kena usik skit dia mula la nangis n melenting2 bagai nak gila...manja la tuh. Rasanya sbb adik dia kuar lambat sgt kot. Tu pasal sepesen skit..Tapi dlm banyak2 hal dia lebih sporting, outspoken dan cool je. Ikut kata mak dia dalam 'manja' dia tu, dia bleh diharap gak lah. Hari tu masa mak dia berpantang adik perempuan tunggal depa tu, si Pek ni lah yang boleh diharapkan. Siap masakkan nasi goreng beb untuk breakfast. .fuyyooo darsat tuh. Si abang sulung dia plak mungkin bakal jadi Eric, suka sgt bab2 kemas rumah. Masak2..no way!

Tu kisah Pek. Haziq lak memang banyak mulutnya klu dh kenal mesra. Camna nak rapat, jumpa pun setahun sekali je, tu pun time raya. Amik masa sehari gak la untuk dia bersahabat baik dengan sepupu2 dia yang lain. Tapi bila dh mesra..sendiri mau ingatlah. Dulu aku sempat rakan suara dia nyanyi lagu Pencinta Wanita versi pelat..ntah pape yang dia sebut pun aku tak tau. Tapi raya ni dia bawak blk lagu baru untuk hiburkan kami semua..jengjengjeng. Nak tau lagu apa? 'Ketahuan' dari Matta band la... naik ketahuan aku yang mendengarnya. Budak2 mmg senang sgt nk hafal lagu...raya tahun depan aku berdebar2 lak nk tunggu dia nyanyi lagu apa..

Pape pun, kedua2 depa ni sgt menghiburkan hati aku biarpun jarang jumpa...Haziq exspeciallynya, sbb jauh di Penang. Si Pek ni biasanya hujung2 minggu atau time cuti sekolah camni, memang sah2 jumpa. Untuk Pek, tahun depan dah melangkah ke tahap 5 kan...so gud luck for new vision. ..tentunya UPSR?

Waa cau bebbb...

0 comments: